Vijftiende fietsdag

11 augustus 2022 - Zons, Duitsland

Het was gelukkig superrustig op deze drukke camping. We hadden besloten om in Keulen te ontbijten dus spullen inpakken en fietsen. Toch blijven we onszelf, en anderen, verwonderen dat we alles weer meekrijgen. Het verschil met sommige andere fietsers is echt heel groot.

Vlak bij het centrum stond er een bordje dat de Drehbrucke gesperrt was voor fietsers en voetgangers. Nu hadden wij geen idee wat en waar die Drehbrucke was. Er waren zoveel bruggen. Dus twee kilometer later stonden we voor de plek waar die brug zou moeten zijn. Omrijden dus.

IMG_20220810_133404

In Keulen heerlijk ontbeten en een beetje rond de Dom geslenterd met de fietsen. Daarna de stad uit. We hebben het een beetje gehad met de steden.

IMG_20220811_101530IMG_20220811_101231

De route die we vandaag gaan fietsen en is kort. Zo,n 40 km. De camping is gereserveerd dus we kunnen het rustig aan doen. Dat hebben we dus ook gedaan.

IMG-20220811-WA0009

Leuke route weer. Af en toe wat industrie.

De Fordfabrieken bijvoorbeeld!

Een enorm terrein van Ford waar we omheen moesten rijden. Ik zal nooit een Ford kopen!

ford-fabriek-keulen-duitsland-130831401

De camping is prima. De Rijn wordt lager en lager. Zwemmen is te gevaarlijk. Het gedeelte wat begaanbaar is heeft gevaarlijke stromingen.

Morgen van we door Düsseldorf, richting Duisburg. Vlak na Duisburg hebben we voor het weekend een appartementje geboekt. De laatste voor we Nederland weer in fietsen....