Zestiende fietsdag

12 augustus 2022 - Duisburg, Duitsland

Vanochtend gelukt om redelijk vroeg op pad te gaan. Half negen zaten we op de fiets. Het zou weer een warme dag worden , ruim 30 graden.

IMG_20220812_091903IMG_20220812_091817

De eerste kilometers gingen voorspoedig. Wind in de rug en redelijke fietspaden. Maar ja, als je fietst tussen de plaatsen als Leverkusen, Düsseldorf , Krefeld dan kan je ook wel wat verwachten, qua verandering van omgeving. Leverkusen passeerden we alleen maar en op Düsseldorf hadden we vanaf de andere kant mooi zicht op de skyline.

IMG_20220812_104106

Maar toen kwam Krefeld. Wat een verschrikking. Het werd hierdoor de lelijkste fietsdag van de vakantie. Warm en dan tussen de fabrieken doorfietsen op slechte fietspaden. Was niet aangenaam. Maar het hoort bij fietsen lang de Rijn. We wisten dat we ook langs dit soort stukken moesten fietsen. Vervolgens door naar Duisburg, waar we leuk appartement hebben voor 2 dagen in de wijk Ruhrort.

IMG_20220812_155714

Bij een biergarten aan het water flammkuchen gegeten en uiteraard een biertje gedronken.

IMG_20220812_183055

1. Thea Puts:
    14 augustus 2022
    Was wat achterop met jullie reisverhaal. Ben intussen in het bezit van 'n nieuwe knie
    En kan het gezellig weer volgen. Geniet ze