3 augustus, derde fietsdag

3 augustus 2023 - Hières-sur-Amby, Frankrijk

Na een boel gereken en planning maken kwamen we uit op een langere etappe. Bijna 80 km. Het zou een stuk minder warm zijn en veel minder wind. En nagenoeg vlak, dus dat durfden we wel aan. Om 8:30 uur al op de fiets. En wat hadden we een mooie route! Prachtige uitzichten over de Rhone, heerlijke fietspaden, uitstekend weer.

DSCN1744

Ontbijtje langs de Rhone smaakte prima

DSCN1741

Het was een route met weinig plaatsjes en heel veel groen. Bijna 90 % autovrij.  (Gisteren dachten we dat we op een fietspad reden toen er opeens een sirene achter ons ging. De plaatselijk gendarme kwam naast ons rijden om te vertellen dat we de weg toch echt moesten delen met auto,s. Dat had hij ook gewoon kunnen zeggen dachten we, zonder die sirene waar je hart van in je keel zat. Merci!)

Op de weer app zagen we wel steeds dat er regen aankwam maar dat ging alweer aan ons voorbij.

78 km op de teller vandaag.

DSCN1747

DSCN1746

DSCN1743DSCN1742

Opvallend hoe rustig het ook is. Af en toe kom je wat fietsers tegen en ook op de camping waar we nu staan is het heel rustig!

Even met de drone gespeeld. " Voici, une drone!" Wordt er geroepen op 10 meter afstand van me😋. Plaatje van de camping gemaakt en naar de vriendelijke eigenaren gestuurd. Wij staan rechts van het zwembadje. Nog wel even in gelegen ...

20230803_173954

dji_fly_20230803_194308_207_1691085428783_photo_optimized

Omgeving is mooi. Het dorpje erg stil, maar gelukkig een pizzeria.     ( Geen supermarkt)

dji_fly_20230803_193540_198_1691085455818_photo_optimized

Morgen wordt er wel regen verwacht maar we gaan toch fietsen. Op naar Lyon. Daar hebben we drie dagen een appartement. Luxe!!!!

1. Jan:
    3 augustus 2023
    Hoop dat jullie het droog houden, plezier!!