4 augustus, vierde fietsdag

4 augustus 2023 - Lyon, Frankrijk

We werden wakker en het begon zoals voorspeld  te druppelen op de tent. De regen varieerde van miezeren tot gemeen regentje en ook een beetje droog. De mooie rotspartijen lagen helmaal in de regenwolken. Toen het bijna droog was, hebben we onze spullen,inclusief tent, naar de gemeenschappelijke ruimte gebracht en daar alles goed ingepakt. Ook daar droog ontbeten. Maar toen moesten we toch echt op pad. En zo waar het eerste half uur was zelfs droog. Maar daarna begon het te regen en heeft dat gedaan totdat we bijna in Lyon waren, 4 uur later. Onderweg nog een espresso gedronken bij een echte franse Tabac, in een rustig klein Frans dorpje.Het bleef dus gestaag door regenen, maar werden nog natter door een sproeimachine, die we niet meer konden ontwijken. Regen is niet leuk,maar niet zo uitputtend als fietsen in de warmte. We hielden ook de moed erin door onderweg zo veel mogelijk Franse bekendheden te noemen. Toen Gerard le Norman voor de 3e keer werd genoemd, was het klaar. We dachten onderweg nog wel een lunch stop te kunnen maken, maar kwamen niets tegen. Met een hongerklop reden we Lyon binnen. En waar kan je beter lunchen als bij Velcroc, een libanees eettentje  en fietsenwinkel in een. Heerlijk gegeten. Toen was het nog een kort stukje naar ons appartement. Het ligt midden in het centrum. Alleen maar restaurants en bars, als we deur uitstappen. Alles was toch een beetje vochtig geworden in de fietstassen en de tent was ook nat ingepakt. In de kamer alles er uitgegooid en ook de tent te drogen. Gezellig.

De terrassen bij de restaurants zitten bomvol, en heel veel Nederlanders. Wij lekker gegeten bij een pasta restaurant.

1. Rob:
    4 augustus 2023
    Ff volhouden, morgen is het droog hoor!!
  2. Jan:
    4 augustus 2023
    Het gaat allemaal beter worden , plezier!!!