2 augustus, 2e fietsdag

2 augustus 2023 - Saint-Genix-sur-Guiers, Frankrijk

Tweede fietsdag,  maar eerste fietsdag langs de Rhone route. De route is niet al te zwaar  , met onderweg een korte pukkel van 10%, waarvan je weet dat je die gaat komen.  We vertrokken goed op tijd, voor 9 uur en het was al warm. We waren nog geen 5km onderweg of de route ging omhoog en op een verkeersbord stond dat in de winter sneeuwkettingen verplicht in de auto moeten zijn. Dat belooft wat. Het was inderdaad een geleidelijke klim, maar hoefde niet af te stappen. De omgeving was prachtig en we bleven op die hoogte.

Mooie vergezichten,  maar geen Rhone.  De route slingerde door het landschap,  het waaide wel hard ( wind tegen), maar redelijk beschut. Zodra we weer in de buurt van de Rhone kwamen, werd het ook weer drukker. Koffie gedronken in Chanaz.

Een historisch dorp en druk kruispunt bij het water  , met alleen maar restaurants en botenverhuur. Op de fietsroute was het rustig,  maar hier was het geconcentreerd . Na de koffie werd het steeds warmer en nam de wind toe. De omgeving was mooi , met ruige hoge rotspartijen

DSCN1739DSCN1733DSCN1728

.De hitte en de harde wind belemmerde om er lang bij stil te staan. Onderweg over verschillende bruggen en door een rotsdoorgang. De informatie over de steile pukkel was verouderd. Een nieuwe fietsbrug op de route , gaf een alternatief.

Wat een opluchting.  Helaas hebben ze hier niet veel picknick plekken in de schaduw.  We hebben onze stoeltjes onderweg onder bomen gezet om een broodje te eten

20230802_141641

. Het laatste stuk was afzien, nog heter en nog meer wind. We staan nu weer op een leuke camping, omringd door mede fietsers.  Ik was niet de enige,  die was afgepeigerd. Nu voor de tent , zwoele avond en kijk je toch tevreden terug op de dag. 62 km.