16 augustus: Arles

16 augustus 2023 - Arles, Frankrijk

We zitten in een Ibis hotel , inclusief ontbijt.  Je hebt ibis budget en Ibis styles in 1 hotel. Wij hadden styles geboekt ( wisten niet eens dat er een keuze was ). Toen we vanochtend gingen ontbijten en de lift uitkwamen, volgden we braaf het bordje : petit dejeuner. En stapelden onze bordjes op met eten. Het ontbijt was karig, maar voldeed . Tom maakte nog een grapje: dit is vast het budget ontbijt.  Het was geen grap: in het restaurant was ook nog een ontbijtbuffet,  maar veel uitgebreider.  Tja  , toen waren we al klaar. Morgenochtend gaan we het dubbel en dwars inhalen . We hadden enigszins een invulling van het bezoek aan de stad. We reden eerst naar een groot kunstzinnig gebouw  van aluminium( luma arles),  dat we vanaf onze hotelkamer konden zien.

DSCN1848

Mooi om het van dichtbij te zien, maar binnen alleen exposities.  We reden terug naar de markt, die we hadden gezien . Het was een markt waar veel oud servies  glaswerk, bestek en sieraden werden verkocht.  Best mooi spul. Tom heeft herinneringen opgehaald bij de kraampjes met dinky toys. We hadden ons zelf de opdracht gegeven   , wie het eerst een waterkaraf voor bij Pastis zou zien. Dat lukt mij  ,door Tom af te leiden. Waren trouwens hele mooie verschillende setjes glazen met een karaf. Dat is het voordeel ( of nadeel) van met de fiets reizen, je kunt niets meenemen.  Daarna door het mooie oude centrum geslenterd en uiteraard naar het beroemde café,  dat van Gogh heeft geschilderd.

DSCN1855

IMG-20230815-WA0008

DSCN1856

DSCN1852

DSCN1851

DSCN1854

DSCN1850

Toen de zon ons uit centrum brandde,  zijn we teruggegaan naar hotel en de rest van de middag bij het zwembad doorgebracht.  Dit keer netjes gewacht tot 1900  voordat we teruggingen en lekker gegeten in een van de oude straatjes.

1. Marjolijn:
    17 augustus 2023
    Wat leuk allemaal! Wel n beetje raar kunstwerk die roze drol; très drôle 🙃
  2. Marianne:
    18 augustus 2023
    Hing ook bij mijn ouders aan de muur. Leuk dat jullie het echt gezien hebben.