15 augustus 11e fietsdag

15 augustus 2023 - Arles, Frankrijk

Vanmorgen vroeg opgestaan want wd fietsen vandaag naar Arles, de laatste bestemming van deze reis. We gaan daar twee dagen in een hotel zitten ( met zwembad). Ruim 50 km met heet weer en wat wind tegen.

We hebben met de campingeigenaar afgesproken dat we donderdag terugkomen en dat mag op hetzelfde plekje. Omdat we niet gaan kamperen kunnen we ook 3/5 van de bagage achterlaten.dat lijkt handig maar in de praktijk is dat nog niet zo gemakkelijk. Wat neem je wel mee en wat niet. We hebben onderweg allebei een paar keer nagedacht of we niet per ongeluk de vuile was hebben meegenomen in plaats van de " schone" kleding...

De route was anders dan de bordjes aangaven. Het is dan ook een provisorische stukje Via Rhona.

DSCN1837

Veel bruggen dit keer.

DSCN1836_1

Na de volgende brug draaiden we een soort van grindpad op langs het kanaal

DSCN1828DSCN1827

Na een meter of 500 kwamen we tot de ontdekking dat dat eigenlijk niet te doen was. Het grind was wel erg grof ..er stond bovendien dat het verboden terrein was. Dus maar langs de weg. Gelukkig een heel rustige D-weg dus dat was fijn.

Bij Tarascon aan de Rhone een korte stop bij het kasteel

DSCN1832

Daarna weer de brug over naar Beaucaire en aan deze kant van de Rhone weer de route kunnen volgen

DSCN1845

Die ging over landweggetjes slingerend naar Arles. De zon brandde al flink maar gelukkig kwam er wat bewolking. Vlak bij Arles een muziekje opgezet. Wat anders dan  Vincent van Don Mclean

In Arles direct naar het hotel. Onze kamer was nog niet klaar. En dat duurde best lang. Vond ook de receptie. Dus we kregen een drankje.

Arles kort bekeken en wat gaan eten. We waren eigenlijk te vroeg want alles moest nog beginnen.

DSCN1846Toch heerlijk gegeten en wat door het stadje gewandeld. Erg mooi!

1. Jan:
    15 augustus 2023
    In arles is het gele huis van van Gogh. Is een soort museum. De moeite waard. Bekend van verschillende schilderijen