14 augustus Avignon

14 augustus 2023 - Avignon, Frankrijk

Tom is de dag begonnen met een kort duurloopje. Smorgens is het nog niet echt warm. Onze tent staat onder bomen, dus we worden niet de tent uitgebrand. Ook savonds koelt het lekker af. Alleen tussen 1300 en 1800 uur moet je rekening houden met de hitte.  Dat doen we dus ook. We zijn naar het Paleis van de Paus geweest . In de veertiende eeuw kwam er voor het eerst een Franse paus en die vond dat hij in Frankrijk een paleis moest hebben en niet in het Vaticaan . De zes pausen na hem verbleven ook in het paleis en bouwden er allemaal een stukje bij. Zo werd het een immens bouwwerk. Volgens onze Nederlandse buurjongens was het de moeite waard. Ik dacht zelf  , dan daar ook de warmte te ontvluchten.  Niets was minder waar. Het was er warm en druk en dan ook nog een zware ipad om je nek ( met info, routebeschrijving en andere leuke gadgets) .

DSCN1817

Het was wel interessant  ,maar ook weer blij buiten te zijn.

DSCN1815

DSCN1816DSCN1818DSCN1819

In het centrum nog een broodje gegeten en toen terug naar de camping en zwembad. Vandaag eindelijk mijn lang beloofde Mojito gedronken op het terrasje, en een spelletje gedaan. Morgen op tijd naar Arles , waar we 3 dagen een hotel hebben met buiten zwembad.  Daarna gaan we weer terug naar deze camping.  Weer met het pontje.

DSCN1823DSCN1821DSCN1822DSCN1814

We hebben dezelfde plek gereserveerd en mogen de kampeerspullen hier achterlaten

We komen donderdag weer terug in Avignon

DSCN1813