Tiende fietsdag

30 juli 2021 - Witzeeze, Duitsland

Na een heerlijke nachtrust ( het slaapt steeds lekkerder op de matjes) toch om 8 uur op en rustig ontbeten en opgeruimd.  Ook vandaag niet een te lange dag. Wat tijd betreft konden we een dagje blijven,  maar zo prettig was de plek niet, op het open veld. Ik had een andere camping gevonden 40km verderop in de buurt van een grotere plaats,  waar we dan morgen naar toe konden . Toen ik mijn fiets van de camping duwde, ging dat erg zwaar. ????. Lekke band !!! Bijna niet mogelijk met de dure schwalbe banden, maar mij is het gelukt. Alles bagage van de fiets en Tom op zoek naar het minuscule gaatje  , wat het uiteindelijk was.

20210730_101556hoe erg is het, dat na al die fietsvakanties ik nog steeds geen band kan plakken.  De plak exercitie is niet helemaal goed gegaan,  want onderweg hebben WE 4 keer moeten bijpompen. Onderweg alsnog ook een nieuwe binnenband gekocht en die zit er nu op. De route was weer geweldig mooi. Veel wind weer helaas  , zowel mee als tegen .Onderweg weer herinneringen van de Oost-Duitse grens gezien en verschillende wachttorens. IMG_20210730_112522

IMG_20210730_112204

Op de site van de camping stond dat er altijd plaats is voor fietsers. Maar nu dus niet. " Es tut mir leid ". Ze verwees ons naar een camping 7km verderop.  Tom heeft deze gebeld en die zaten ook vol, maar zei ze " kom maar we creëren wel een plek. En nu staan alleen we op de zonneweide van een groot meer aan het water. Die vrouw was zo vriendelijk voor ons en heeft het prima voor ons geregeld.

IMG_20210730_183620

We hebben nog kunnen zwemmen en genieten nu van de geluiden van een Duitse camping.  Duitse disco . Maar genieten ook van ons plekje

IMG_20210730_215538

Een dag eerder dan gepland gaan we morgen al naar Hamburg.  Het weer wordt minder en dan is een nachtje hotel een prettig vooruitzicht.

1. Jan:
    31 juli 2021
    Jullie hebben helemaal gelijk!!! Veel plezier
  2. Tineke en Tom:
    1 augustus 2021
    Tnx!
  3. Thea Puts:
    31 juli 2021
    Arme jullie .Ook 'n lekke band!!! geniet van de luxe van het hotel. Jullie hebben het verdiend kanjers
  4. Tineke en Tom:
    1 augustus 2021
    Het is ook wel lekker hoor!