Elfde fietsdag

31 juli 2021 - Hamburg, Duitsland

Vannacht toch wakker gehouden door feestende Duitse camping bewoners.  Het leek om 23:00 stil te worden, maar dat was schijn. Om 02:00 zaten er zelfs een paar mensen op het bankje naast onze tent uitgebreid en niet zacht te kletsen.  Gggrrr, slechte nacht. In de ochtend met een zeer harde  wind met flinke windvlagen de tent afgebroken . Dat beloofde wat voor de fiets tocht. We waren door de volle camping ongeveer 11 kilometer van de route afgeweken. Via Google zijn we via doorsteek weer op de route gekomen.

IMG_20210731_110050

Bij de Elbe stond een verschrikkelijke harde wind en ik werd van mijn fiets geblazen.  Het zijn steeds harde rukwinden , bij het vormen van donkere wolken.  We rijden stroomafwaarts, maar door de wind golfde de Elbe met schuimkoppen de andere kant op. Maar de Elbe fietsroute was vandaag van de Elbe af door een prachtig natuurgebied geschut door bomen en was de wind goed te doen.  Wel een verschrikkelijke plensbui.  We waren  tot vlak bij Hamburg in de natuur. Toen op zoek naar het hotel. Mijn eerste indruk van Hamburg is nog niet helemaal top. Het hotel is prima met een mooi gebouw tegenover . Aan de andere kant zit een auto sloperij.

IMG_20210731_193154we zitten in een buitenwijk  , een soort verloederde Waarderpolder. Nergens horeca.  Gelukkig wel een supermoderne edeka supermarkt gevonden,  in de stromende regen. De hotelkamer heeft een klein keukentje en hebben we zelf eten gehaald.  Op de terugweg naar het hotel werden we vriendelijk gedag gezegd door een vrouw in schaarse kleding die langs de straatweg stond. Verderop stond haar collega.

Morgen naar onze andere verblijf,  dat gelukkig centraal ligt.

1. Marjolijn:
    31 juli 2021
    Jemig, wat n endurance! Koop n camper! Als jullie thuis komen zijn jullie aan vakantie toe😭 Hopelijk wordt het wederom prachtig weer. Zaten jullie bij de Reperbahn soms met die schaars geklede persoon? Nou, zet m op en neem n wijntje. Dikke knuffel van mij💋💜🍷
  2. Tineke en Tom:
    1 augustus 2021
    😂😂. En de endurance valt best mee hoor.