Negende fietsdag

3 augustus 2022 - Altrip, Duitsland

Gisteren toch besloten om nog een stukje door te fietsen, omdat het plekje waar we stonden niet helemaal naar de zin was. Camping Mannheim Beach, mailde terug dat ze plek hadden. Plek is een groot woord. We staan met 5 tentjes onder een en dezelfde boom ( in de schaduw).

IMG-20220803-WA0008

Maar het is niet vervelend.  Morgen reist iedereen door  en hebben we het grootste gedeelte van de dag het plekje voor onszelf.  Het is met uitzicht op de Rijn , die momenteel erg laag staat.

IMG_20220803_174623

We mogen er in pootje baden om af te koelen.  Normaal mag dat niet ivm de stroming en de Rijnaken, die de hele dag langsvaren. Vorig jaar was deze camping gesloten ivm het hoge water.

IMG_20220803_130052

De camping ligt naast een groot strand met een groot restaurant.  Het is onze koelkast.  Koud bier en ijsjes bij de hand.Het hele terras zit nog vol op deze zwoele avond en wij staan er met de tent zowat tussen.

IMG_20220803_211903

IMG_20220803_212141

Wel gezellig.  De route was dus niet zo lang vandaag,  omdat het ook al warm zou zijn. Voor een uitstapje naar Speyer voor de koffie, was voldoende tijd. Speyer trekt veel dagjesmensen vooral voor de Kathedraal.

IMG_20220803_103313

Gelukkig zag Tom op tijd dat een aantal pontjes uit de vaart zijn gehaald ivm het lage water.

IMG_20220803_141314

Op tijd de route kunnen aanpassen. Geluncht op een mooi plekje op een bankje aan de Rijn. Een leuk gesprek gevoerd met een lokale oudere meneer, die graag naast ons op het bankje in de schaduw wilde zitten ( die bankjes zijn er nl niet veel). Het laatste uur reden we door een afschuwelijk industrie gebied

IMG_20220803_141300

en kwamen we vervolgens in het natuurgebied, waarin ook de camping staat.

1. Jelle:
    4 augustus 2022
    Wat een pittoresk betonnen fabriekje zeg
  2. Marjolijn:
    6 augustus 2022
    Heerlijk die betonnen rust.....