12e fietsdag

3 augustus 2021 - Heidenau, Duitsland

Omdat Jochem al om 8 uur weg moest voor de trein naar Aarhus,  begon de dag al vroeg.  We hebben leuke dagen in Hamburg gehad en genoten van de luxe van het appartement.  Maar de beschrijving van de route Hamburg-Bremen route en de bevestiging van de volgende camping,  gaf ook weer zin om verder te gaan met de fietsroute.

IMG_20210803_144137

We starten met een lekkere cappuccino bij de espressobar om de hoek en zijn toen redelijk soepel Hamburg uit gereden.  En afscheid van de Elbe genomen

IMG_20210803_110557

IMG_20210803_101154

Het was weer een mooie afwisselende route met een paar pittige klimmetjes,  maar goed te doen.  Eindelijk een dag zonder harde wind.  Het is geen prachtig zomerweer,  maar prima fietsweer.

20210803_134918

In een stadje,  waar we zoals gebruikelijk over het gedeelde fietspad/voetpad reden, werden we aangehouden door de politie.  Ieder apart door een agent.  Dit keer fietsten we over het voetpad en moesten de fietsen over de weg . Het heeft ons nog enige overredingskracht gekost om hen te overtuigen dat we dachten goed te rijden. Of we dan een fietspad bord hadden gezien? Nee dus.  De vrouwelijke agente, die mij had aangehouden stopte al snel met haar strenge opstelling,  maar bij de mannelijke collega en Tom duurde dat langer.  De hele verdere rit hebben we er keurig op gelet waar we fietsten.  We staan nu op een mooie, grote camping bij Heidenau.  Morgen weer een stukje verder richting Bremen.  En we hebben een mooie fietsroute naar Osnabrück gevonden,  voor daarna.

1. Marjolijn:
    3 augustus 2021
    O jee, wat streng. Maar ja, ordnung muss sein, haha!!
  2. Jan:
    4 augustus 2021
    Tsja, wij halen ze ook wel eens uit velsertunnel, 😜