10 augustus, 8e fietsdag

10 augustus 2023 - Cruas, Frankrijk

Vanmorgen de dag gestart met een heerlijk ontbijt van de B&B met veel zelfgemaakte dingetjes.

Via het centrum van Valence  , voor een koffiestop  , de plaats uitgereden . We kwamen langs een mooi stadspark

Stadspark

en vervolgens weer bij de Rhone uit. Prima fietsweer , bewolkt en windje in de rug. Wel warm. Onderweg heel veel medefietsers gezien, beide kanten op.

We wisselen steeds van kant en rijden dan weer in de Drome en daar weer in de Ardeche.

Daardoor rijden we langs indrukwekkende rotspartijen.  Maar ook veel boomgaarden met fruit. Zelfs kiwi's. We moeten ook veel en vaak mooie bruggen over.

En ook nog tussendoor kleinere fietsbruggen. De camping was al gereserveerd,  maar zoals de meeste pas om 16.00 de receptie open. De route was weer niet lang vandaag ivm de hitte en dus lang geluncht op een beschutte plek.

Helaas voor morgen niet op fietsafstand een beschikbare camping kunnen vinden en wordt het weer een hotelletje.  Temperatuur gaat nog steeds komende dagen omhoog naar 36 graden.