Zesde fietsdag

25 juli 2021 - Tangermünde, Duitsland

Ook gisteravond hebben de bootbezitters weer heerlijk zitten bierdrinken en barbecuen op de picknicktafel,  die ongeveer 5 meter vanaf onze tent staat. Tom heeft heel stoer al vooraf gevraagd of ze dit keer rustiger willen doen en niet te laat door. Ze gingen hun best doen,  maar vonden het ons probleem.  Gelukkig was het dit keer om 23.30 stil. Vanmorgen voor het eerst van de warmte in de tent vroeg op moeten staan. Onze fietsroute ging eerst langs de boulevard in Magdenburg,  waar een koffiestop op het terras na 5 kilometer al lokte. De verleiding niet kunnen weerstaan.  De route ging voorspoedig . Mooie natuur en aangenaam windje.  Tegen twaalven moesten we hard doorfietsen om voor de middagpauze van de pont deze nog te halen. Niet dus. Boot bleef een half uur aan de overkant liggen

IMG_20210725_123126in de brandende zon moeten wachten. Ook 'middags weer mooie route gereden. Wel steeds warmer. Er is weinig horeca onderweg, maar waar het kon had ik alleen behoefte aan water. Vooraf weer een camping bij een watersport centrum uitgezocht en daar staan we nu op een prachtig plekje,  aan de rand van een leuk stadje: Tangermunde . Tangermunde is een oud Hanzestadje aan de Elbe.

IMG_20210725_190642IMG_20210725_185559IMG_20210725_185015Daar lekker gegeten op een leuk pleintje

20210725_174436

Net op tijd terug bij de tent. Het noodweer barste los. Onze eerste regen en onweersbui. We hebben onze spullen strategisch neer moeten zetten,  maar we lijken het binnen droog te houden.

1. Thea Puts:
    26 juli 2021
    wat ,n prachtige plaatjes. Dat is THUIS genieten.