Vijfde fietsdag.

23 juli 2021 - Maagdenburg, Duitsland

We werden wakker met een strak blauwe lucht. Omdat we steeds niet zo laat slapen zijn we ook om 7 uur wakker. De rest van de camping nog in diepe rust.  Ontbijten, inpakken en ons weer verbazen dat die hele bende weer op de fiets past.

Jelle en Andrea zijn inmiddels vlak bij ons, maar omdat we door de overstroming bij Bad Schandau twee dagen voor liggen op ons eerdere schema gaan we elkaar helaas niet ontmoeten. Wel leuk om hun blog te lezen

Het begin van de route was erg mooi. Over de "hochwasserschutz" dijk en dat een kilometer of 15 lang.

IMG_20210723_091830

En toen moesten we de Elbe over. Althans , dat was een gedeelte van de route. En dan kom je er achter dat de Elbe toch iets te hoog staat. Het pontje was " ausser betrieb". Ofwel hij ging niet. Dat hadden we al eerder gezien bij andere pontjes maar die hadden we niet nodig. Gelukkig waren er andere routes. Het pontje bij de omweg ging wel, maar pas om 13:00 uur. Het was kwart voor elf. Weer aanpassen. Tot de pont meneer kwam verdelen dat hij toch even naar de overkant moest. Dat was een gelukje.

Verder fietsen en we merken dat we bij een grotere stad komen: Magdenburg.  Daar blijven er een dagje. De suburbs van Magdenburg ademen nog erg veel DDR uit.  We kamperen weer bij een roeivereniging. Heel rustig en een Gaststube met een lekker biertje. Morgen dagje Magdenburg

IMG-20210723-WA0007

IMG_20210723_202640

1. Marjolijn:
    23 juli 2021
    Jemig, wat n trip! Gaan jullie tot Rusland? Terug zeker met de trein? Ik bewonder jullie wel hoor. Maagdenburg heeft n prachtige kerk, de oudste van Europa. Dikke knuffel en genieten!
  2. Marijke:
    24 juli 2021
    Leuk hoor! Maar blijf achterom kijken hè! Andrea en Jelle komen achter jullie aan😁. Veel plezier!!!!
  3. Tineke en Tom:
    24 juli 2021