Tweede fietsdag

26 juli 2022 - Schaffhausen, Zwitserland

Het was een warme nacht, maar toch redelijk geslapen. We werden om 0700 wakker van de buren, die al aan het afbreken waren. Onze vertrek werd vertraagd door een regenbuitje, maar om 09.15 zaten we op de fiets. Op naar de koffie in Konstanz.Mooie stad en met de fiets doorheen gelopen. Midden in de stad staat nog een oude douanepost. We hebben vandaag meerdere malen de grens tussen Zwitserland en Duitsland gepasseerd . In de ochtend was het heerlijk koel fietsweer. Mooie route wat natuur betreft en door leuke Zwitserse dorpjes. Geluncht in Stein -am- Rhein,

IMG_20220726_122433

een zeer toeristische plaats   waar al de fietsers zich verzamelen.  Er wordt dus veel gefietst hier en wij zijn een van de weinige met zonder ebike.  In de middag moesten we een flink stuk klimmen in een mooi bos, en verlangde ik naar mijn ebike.  Verder weer een mooie route langs de Rhein naar Schaffhausen. Gelukkig nog een plekje op de camping,  met iets meer ruimte.  En vlak aan het water   waar we heerlijk in hebben afgekoeld . Vanavond mijn eerste potje beveren van de vakantie gewonnen