Tiende fietsdag

5 augustus 2022 - Gernsheim, Duitsland

Gelukkig geen ratten gehoord vannacht.  Ons eten hadden we in een tas in de wasruimte gezet en alle afval weg bij tent. Ook de nieuwe kampeerders hadden we gewaarschuwd.  Maar misschien hadden de rat geen zin om buiten te zijn. Het heeft nl. ontzettend gewaaid vannacht. Geen regen alleen wind. Vanmorgen toch wel weer warm, maar ook wat bewolkt. We doen er altijd wel lang over om te vertrekken. Ons ontbijt kost best wel veel tijd. Staan we om 7 uur op, zitten we pas om 9 uur op de fiets. Maar daar is het vakantie voor. Het begin van de route kwam meteen weer door Mannheim en hebben daar ook koffie gedronken bij mijn favoriet: Tchibbo. Mannheim bestaat uit allemaal vierkante blokken met de rechte straten.  Tom kreeg zijn GPS maar niet onder controle en we zijn nog 3 keer langs Tchibbo gereden. Mannheim uit rijden was een lelijke route met weer veel industrie. Op een gegeven moment konden we kiezen tussen de route rechts of linksom. Ik was al door naar rechts , maar Tom riep mij terug voor linksom. Een mevrouw riep nog dat het gefahrlich was. En steeds dacht ik maar, wat bedoelde ze nu. Ze zei dus : fahr fahrt nicht. En daar kwamen we pas achter toen we er stonden.  Precies op het moment dat het ook flink ging regenen. Dit soort pech valt altijd samen. De rest van de route ging gelukkig goed. Natuur werd weer mooier en is verder droog gebleven . We staan op een caravan Gemeinschaft., met een tentenveld.  Het is nu savonds zelf fris en hebben vesten aan. Het scheelt 20 graden met gisteravond.

1. Marjolijn:
    6 augustus 2022
    Haha, zo n gps is wel n dingetje he?! Brugge?! Lachen 🥳.
  2. Sander:
    6 augustus 2022