Derde fietsdag

20 juli 2021 - Wittenberg, Duitsland

Na een redelijke nacht, om half zeven gewekt door de vrachtwagens, die op het terrein rijden naast de camping. Bij tijds op de fiets dus. Vandaag een korte route naar wittenberg lutherstad. Hier hebben we 5 jaar geleden op een mooie camping gestaan.  De route was afwisselend en soms ook ver van de Elbe af. Er stond nog steeds een straffe noordenwind en ik heb daar toch moeite mee om daar de hele dag tegen in te fietsen.  Maar het hoort erbij. Onderweg weer geen dorpjes met een koffieterras.  Nu waren we beter voorbereid en hadden heet water in de kan.

20210720_104140onderweg zijn er wel veel leuke plekken om te stoppen.  Toen Tom in Wittenberg het adres van de camping zocht, stond op de site , dat ze geen tent plekken meer aanboden.  Tja. Gelukkig hadden we ergens gelezen dat watersport verenigingen hun terrein als camping aanbieden. ( douchen in de kleedkamers) En daar staan we nu  direct aan de Elbe. Toen we kwamen,  waren we de eersten en kozen een mooi hoekje.  Geleidelijk aan kwamen er steeds meer fietsers en lijkt het wel een festival terrein . Ook wel weer gezellig.IMG_20210720_14532220210720_153242

1. Marjolijn:
    21 juli 2021
    Hey lieverds, wat zijn jullie bikkels zeg! Geef mij maar n paard, haha!! En n lux hotelltje🤭. Ik hoop dat t weer prachtig wordt met minder wind. Leuk om te lezen dit. Op naar jullie volgende avontuur, dikke knuffel
  2. Thea Puts:
    22 juli 2021
    Gister met de fietsclub .n tochtje gemaakt. Kreeg bij Parnassia .n lekke achterband
    natuurlijk geen avontuur bij jullie vergleken. maar voor 80tiger wel even schakelen.
    Jullie waren dan ook erg in mijn gedachten.
  3. Tineke en Tom:
    22 juli 2021
    En ben je toen naar huis gelopen? Of geplakt?