Dag van vertrek

23 juli 2022 - Siefersheim, Duitsland

Dit verhaal schrijf ik om 6 uur sochtends op een parkeerplaats, waar we al 4 uur stil staan. Onze reis begon voorspoedig.  Het was een ontspannen fietstochtje naar Sloterdijk. Wel weer wennen om te fietsen met volle bepakking,  maar voelde al snel vertrouwd. Uiteraard waren we te vroeg op Sloterdijk , maar de bus was ook ruim op tijd. Een gloednieuwe comfortabele tourbus, waar we alle ruimte in hebben met gezellige chauffeurs. De reis in Nederland duurde lang door de meerdere ophaalpunten en een eetpauze voor de chauffeurs. Eenmaal in Duitsland ging het voorspoedig.  Ik was net weggedommeld en werd opgeschrikt door een harde knal. Het zijraam bij de chauffeur is er uit geknald. Om een lang verhaal kort te maken , wachten we nu op een nieuwe ruit  , want zonder is niet te rijden op autobahn.  En dan het risico dat straks de chauffeurs niet meer mogen rijden,  omdat ze aan het einde van rijtijd zitten.  Wordt vervolgd. Gelukkig hebben we 4 weken vakantie.