Achtse fietsdag

27 juli 2021 - Gartow, Duitsland

Gisteravond nog een pittige bui gehad, maar viel mee vergeleken met de dag ervoor . De camping lag dicht bij het stadje met een Dom, die om 6 uur sochtends al uitgebreid van zich liet horen.  Bijtijds wakker dus en vroeg op pad. ( terwijl ik dit schrijf word ik helemaal gek gestoken door de muggen. We zitten nu niet bij het water,  maar zo erg is het nog niet geweest) De tocht vandaag was weer ontzettend mooi.

20210727_131051

De route ging grotendeels door beschermde natuur gebieden zonder enige bebouwing. We zijn nu enige tijd onderweg en er valt  het volgende op: sowieso prachtige natuur,  de vele wilde bloemen in de weiden,  maar ook langs de bermen.

IMG_20210727_090000

De vele roofvogels,  die om ons heen vliegen.  En kleinere vogels en vlinders. Dat er in de verte een stadje of een dorpje te zien is door een mooie kerktoren of kasteeltje,  maar ben je eenmaal daar , dan is dat ook alles en is het uitgestorven.  In diezelfde dorpjes eindigt vaak het fietspad en beginnen de kasseien.

IMG_20210727_085944

Dan hotseklos je er doorheen. Rijden we op een wat grotere weg, dan houdt iedereen keurig rekening met een fietser.  Zoals vandaag moesten over een drukke brug, omdat de fietsbrug was afgesloten,  maar de vrachtwagens bleven achter ons. Koffiestop op een bankje in een ooievaars dorp, waar je  ze hoorden klapperen.

20210727_102000We kwamen ook langs de oude grens van de DDR en deBRD  en nu  fietsen we de voormalige DDR uit. De Elbe was een natuurlijke grens. IMG_20210727_141150

IMG_20210727_140948

De camping waar IMG-20210727-WA0006 we nu staan blijven we 2 dagen, want we hoeven pas zondag in Hamburg te zijn waar we de luxe hebben van een appartement samen met Jochem. Nu even afvinken : de BBQ.

IMG-20210727-WA0010

1. Thea Puts:
    28 juli 2021
    Wat is dit genieten!!!! Doe Jochem de groetjes van mij.