6 augustus. Nog steeds Lyon

6 augustus 2023 - Lyon, Frankrijk

Tom had zich voorgenomen om te gaan hardlopen in Lyon, dus mengde hij zich tussen de lokale zondagochtend lopers en over de kade gelopen . Het was een frisse dag, met niet veel zon, maar prima verder. We hebben de fiets gepakt en naar het Confluence museum gefietst en dan vooral om het gebouw zelf

IMG_20230806_120732

. Het ligt op het punt waar de Rhone en Saone samenkomen. Een moderne experimentele wijk met ook oude fabriekshallen.

IMG_20230806_122153

Aan de kade lagen excentrieke woonboten.Bijzondere omgeving.

IMG_20230806_123105IMG_20230806_130759

Onderweg veel tentjes gezien , bewoond door stadsnomaden. Ook naast de ingang van ons appartement, zijn tussen muurtjes tentjes gebouwd. Er wordt ook veel gebedeld. Begin juli, waren er veel rellen in Lyon, en in de grote winkelstraat zijn er nog etalages afgeplakt. Morgen gaan we een stuk met de trein, omdat Lyon uitrijden met de fiets niet wordt aangeraden. Hele drukke grote verkeersweg, waar je wel mag fietsen, maar niet prettig. We gingen vandaag even het station verkennen. Net op het verkeerde moment. Het treinverkeer lag stil door een aanrijding, waardoor het hele station volstond. We gaan het maar zien morgen.

Lyon was leuk!

IMG_20230806_121246

1. Rob:
    6 augustus 2023
    Lyon is altijd een dingetje met de caravan!
    Dus met een fiets….??
  2. Tineke en Tom:
    6 augustus 2023
    De stad zelf is heel erg fietsvriendelijk. Lyon staat wel bekend als doorreis route maar is echt de moeite waard om te bekijken!