31 juli. Eerste echte fietsdag

31 juli 2023 - Seyssel, Frankrijk

Bijzonder hoe stil het op een drukke camping kan zijn. We waren de tweede dag helemaal ingebouwd, door grote tenten en auto's en zelfs een gigantische motorboot. Maar geen burengerucht. Vandaag moesten we een korte afstand overbruggen van 40km, om van Annecy aan de Rhone te komen. Kort maar wel veel klimmen. Nadat we  nog in Annecy koffie hebben gedronken, lieten we de drukte achter ons. De eerste 10 km gingen relatief makkelijk en we kwamen ongemerkt steeds hoger. Naast de route steeg een hoge rotswand op. Indrukwekkend. En de route werd serieus steiler.

DSCN1720

Geen 10% ers maar lange hellingen.  De uitzichten werden steeds mooier. Op een gegeven moment hadden we zelfs uitzicht op de besneeuwde toppen van de Montblanc ( achteraf opgezocht)

DSCN1725

, die op 100km afstand lagen. Bij gebrek aan picknickplaatsen moesten we onze stops vertrouwd in bushokjes houden.

20230731_123703

Onze tocht eindigde met een 5km lange afdaling met haarspeldbochten.  Nu staan we op een camping aan de Rhone en hebben ons gedistantieerd van de andere fietsen door niet op het trekkersveld te staan   , maar eigen grote tentplaats te nemen.

IMG-20230731-WA0002

Morgen meteen alweer een rustdag.  Zoals we ons hebben voorgenomen om niet te snel te gaan .

1. Jan:
    31 juli 2023