1e fietsdag

18 juli 2021 - Strehla, Duitsland

Gisteren een stad dagje gehad en zelfs nog gewinkeld . Lekker geluncht onder een parasol,  maar daarna begon het toch harder te regenen.  Savonds klaarde het op en nog buiten kunnen eten. Wel donkere luchten en cumulus wolken, maar niets verontrustends.  Het plan was om vandaag richting Tsjechië te fietsen . We zouden een heen en weertje doen, omdat die route ons meerdere keren is aangeraden.  'Sochtends stond in het nieuws dat ook Oost Duitsland last had van overstromingen.  En dat was precies het gebied waar wij naar toe zouden gaan in de plaats Bad Schandau.  .

2 (nieuwsfoto)

Dat was weer schakelen.  Deze route overslaan was duidelijk,  maar hoe zou de rest van de Elbe zijn.  Kunnen we er nog langs fietsen   of moeten we weg uit deze omgeving? We besloten allereerst naar de Elbe te gaan en afhankelijk van de situatie te beslissen. Eerst moest onze bagage ( totaal 10 stuks inclusief tent) vanaf de vijfde etage naar onze fietsen.  Dat is altijd weer een heel gedoe,  zeker als alle liften maar slechts bezet Kunnen worden door een paar mensen ivm de beperkingen.  Het schoot niet op. Maar uiteindelijk hebben we ons fiets meters Kunnen maken richting Elbe.

IMG_20210718_123241

Niets aan de hand  , er werd zelfs op gevaren door een soort bierfiets.  We hebben onze route kunnen maken,  met maar 1 waarschuwing voor hoog water, maar stelde niet veel voor.

20210718_140159

Lekker gefietst langs water, en door leuke Duitse stadjes.

IMG_20210718_132612

Nu op een camping, die ligt naast een openbaar zwembad.  Dus nog lekker gezwommen.

IMG_20210718_175617

1. Thea Puts:
    19 juli 2021
    Gelukkig zat het ook 'n beetje mee. Op deze manier blijf je wel flexibel
  2. Jan:
    20 juli 2021
    Netjes, wateroverlast!!! Weet er alles vsn6
  3. Tineke en Tom:
    20 juli 2021
    Hebben we gelukkig geen last van gehad. Elbe staat wel hoog. Sommige fietspaden onder water