Twaalfde fietsdag

7 augustus 2022 - Koblenz, Duitsland

Na en heerlijke rustige nacht op de fiets voor een wat langere rit. 80 km naar Koblenz. Het pontje over de Rijn ging zowaar nog. We zitten dus aan de goede kant. De andere kant blijkt, hoorden we van een local, nogal veel wegopbrekingen te hebben. Vanaf deze kant hadden we ook goed zich op de wijnvelden met mooie grote wijnhuizen. De route beschrijving hadden we verder niet nodig vandaag. Alles ging langs de Rijn.we zagen heel veel burchten en kastelen

IMG_20220807_145929

IMG_20220807_120257

Ook reden we door historische plaatsen met veel toerisme.

IMG_20220807_141818.

Na 50 km fietsen we langs de Lorelei. Een grote rotspartij in een  gevaarlijke bocht in de Rijn waar in het verleden, en soms nog, veel ongelukken gebeurden. De legende gaat dat nimfen dat veroorzaakten. De laatste nimf zou door de toenmalige koning in de Rijn gegooid worden. Dat deed ze zelf waardoor en stevige golven ontstonden wanneer zij door de Rijn ging zweven. Lorelei dus. Op de foto probeerde ik een Lorelei pose , want het beeld stond aan de ander kant.

IMG_20220807_123706

We zijn nu 2 weken onderweg en hebben 2x een buitje gehad en het lijkt erop dat we komende 2 weken ook mooi weer houden. Leuk voor ons, maar niet voor de natuur.  Bomen zijn al geel en veel dorre velden .

Koblenz bereikten we tegen vieren en nu genieten we even, na het eten in Hans im Gluck ( een Duitse hamburgerketen) voor twee dagen van ons appartement

IMG_20220807_182734

3. Rob:
    Koblenz is mooi hoor
  4. Tineke en Tom:
    8 augustus 2022
    Ja inderdaad! Leuke stad.