De laatste fietsdag...

13 augustus 2021 - Haarlem, Nederland

Wat een leuk kampeerplekje was dat. Na een heerlijke rustige nacht, met een paar vallende sterren, heel rustig opgestaan, opgeruimd en ingepakt. Voor de laatste keer.   Een mooie route uitgezocht en op pad.

IMG_20210813_101325IMG_20210813_101310

Wat is Nederland toch mooi.  We gingen iets te snel op de afspreekplek  met Jochem af. Dus nog even koffie met een punt.

IMG_20210813_121019

Jochem komt op een carpoolplek om ons op te halen.

IMG_20210813_130640

20210813_131604

En toen waren we weer thuis ....

Iets meer dan 1300 km op de teller. 3 routes gedaan : de Elberadweg:

download

De Hamburg Bremen radweg:

AF_Logo-RFW-HH-HB en de Bruckenroute van Bremen naar Osnabrück:

Signet_Brueckenradweg_1250169648

Daarna wat zelfgemaakte routes naar Nederland.

Wat cijfers: we hebben 20 dagen gefietst, met een gemiddelde afstand van rond de zestig kilometer.  Twee lekke banden ( door een en dezelfde doorn) en dat is knap met Schwalbe Marathon band. 1 gebroken ketting.  1 set nieuwe fietshelmen (want die oude zaten niet lekker en waren op). 1 nieuw zadel voor Tineke ( een verademing).  We sliepen op 19 Campings, 2 appartementen en 2 hotels. Heel veel Netto Markten

download, net zo veel Edeka,simages en een enkele Lidl.  Avonden met heel veel Beverbende

1200x1079,

Qwirkle

51rHcVtD5XL._AC_SY780_

en/ of Keer op Keer2

550x557

Waarbij vermeld moet worden dat Tineke meestal met Qwirkle won, altijd met Beverbende en bijna nooit met Keer op Keer.

We hebben vier campinggasblikjes opgemaakt en veel Uncle Ben's Expressrijst gegeten, met verse groente. natuurlijk. 2 x een was gedraaid.

We hebben slechts 1 keer even moeten schuilen voor de regen! Als er regen was, dan was dat  of tijdens ons hotel bezoek.

We probeerden elke dag wel rond vier uur op een camping te staan zodat we om vijf uur een lekkere Weizen konden drinken

20210806_183741

Tijdens onze trip stond zeker in Duitsland corona nog op de agenda. Overal mondkapjesplicht, zelfs in het sanitair van de Campings en zelfs op de parkeerplaats van de supermarkt. Registeren bij winkels en aanmelden met Luca app bij horeca.

300x0w

Het gele boekje hebben we vaak moeten laten zien. Helaas was mijn (Tineke) corona check app, nog niet actueel.  Tweede vaccinatie ontbrak. Maar het gele boekje voldeed

20210813_155434

Ook heeft Duitsland vele soorten Ritters chocolade.  We hebben ze bijna allemaal uitgeprobeerd.

81ZhcWg-KlL._SL1500_

Kortom: een hele fijne vakantie!!!! We hebben ervan genoten.