4e fietsdag

28 juli 2022 - Basel, Zwitserland

Op het trekkersveldje was het al vanaf 06.30 druk met geluid van inpakkers. Gisterenavond was het kleine veldje vol gelopen met allemaal fietsers en stonden er wel 20 tenten. Toch nog kunnen uit kunnen slapen tot 7.15. Om 08:45 zaten we op de fiets. We hadden gekozen voor de Zwitserse kant van de Rhein. In Duitsland fietsen we nog genoeg komende weken. Het was weer leuke afwisselende route.

IMG_20220728_135334IMG_20220728_110438

Door mooie zwitserse  stadjes , dicht langs de Rhein en door de bossen. Gepicknickt in een mooi parkje aan het water. Net zoals afgelopen dagen werd het na de lunch zwaarder ( voor mij dan) Hete zon, gemene klimmetjes ( geen heuvels, maar toegangswegen naar een brug, of viaduct kunnen ook al pittig zijn.) De route bleef mooi, maar we zien wel meer industrie. We zagen Basel gestaag naderen en na 68, 8:km stonden we voor het adres van het appartement. Nu de toegangscode nog. Hiervoor moesten we toch weer bellen, maar daarna konden we alle bagage naar 5 hoog brengen. Het zwembad op het dakterras waarin we wilden afkoelen, viel wat tegen. Een pierenbadje. Savonds met de fiets afgedaald naar het centrum en lekker flammkuchen gegeten, waar ik me al de hele dag op had verheugd.

IMG_20220728_201454

IMG_20220728_210821

Altijd weer bijzonder om savonds door een buitenlandse stad te fietsen. En spannend , want er rijden hier heel veel trams.Nu zitten we nog in de zwoele warmte op het dakterras.